دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1028294
تعداد نوشته ها : 4306
تعداد نظرات : 4
 روايت 91
-----------کد لوگوي ما--------- ----- ------
----
Rss
طراح قالب
آيت‌الله مكارم ‌شيرازي با بررسي دلايل بروز مشكلات اقتصادي و فرهنگي، بر حمايت از توليدات داخلي و برخورد با دزدان ثروت‌هاي هنگفت ملت تاكيد كرد.

ايسنا: آيت‌الله مكارم شيرازي، امروز چهارشنبه، 30 فروردين ماه در ابتداي درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزارشد با اشاره به مشكلات جامعه، اظهارداشت: امروز در جامعه با دو مشكل مهم داخلي و يك مشكل خارجي مواجه هستيم كه بايد با تدبيرحل كنيم.

وي افزود: مشكلات اقتصادي جامعه از سه عامل، فشار خارجي، نبودن تدبير داخلي و دست هاي سود جويي كه با تبليغات كذايي باعث مي‌شوند مردم اجناس خارجي را خريداري كنند، سرچشمه مي گيرد.

اين مرجع تقليد جهان تشيع تصريح كرد: مقام معظم رهبري به زيبايي امسال را به نام «حمايت از توليد ملي و كار سرمايه ايراني» نامگذاري كردند؛ بر اين اساس ما بايد توليد داخل را دريابيم و با برنامه ريزي و تدبير و صرفه جويي مردم، از آن حمايت نماييم.

توصيه‌‌اي به قواي سه‌گانه

وي خاطرنشان كرد: همه مردم مي‌خواهند كه جلوي دزدان ثروت‌هاي هنگفت گرفته شود، بنابراين بايد قواي سه گانه دست بدست هم بدهند تا جلوي اسراف كاري‌ها گرفته شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه سايت‌ها وشبكه‌هاي ماهواره‌اي بيگانه عقايد مردم را نشانه گرفته‌اند، اظهارداشت: در برنامه فرهنگي موجود جامعه دومشكل داريم؛ از يك سو ماهواره‌ها و سايت‌هاي ضد اخلاقي و فرهنگي مرتب براي از بين بردن عقايد مردم تلاش مي‌كنند، از سوي ديگر دشمنان و بازيچه هاي آنها تا جايي پيش رفتند كه مسلمات و ضروريات دين را زير سئوال برده و زناي با محارم را حق تلقي مي كنند!

انتقاد از برخي برنامه‌هاي ارشاد

اين مرجع تقليد با اشاره به برنامه هاي فرهنگي داخل كشور، يادآور شد: برنامه هاي فرهنگي مناسبي براي مقابله با اين مشكلات وجود ندارد؛ گاهي برخي از برنامه ها ي ارشاد مشكلاتي را به وجود مي آورد و آموزنده نيست.

وي در ادامه با اشاره به عملكرد دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران، تاكيد كرد: دشمنان اصرار دارند كه ما را از دستيابي به علوم به خصوص حق انرژي هسته‌اي منع كنند؛ در اين شرايط نبايد جبهه جديدي را باز كنيم، بلكه بايد با وحدت در مقابل آنان بايستيم.

وي در پايان ساخت: بايد براي عاقبت بخيري همه دعا كنيم و از خداي متعال بخواهيم كه دشمنان ما را به خودشان مشغول سازد.


دسته ها : توليد ملي
X