دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1033402
تعداد نوشته ها : 4306
تعداد نظرات : 4
 روايت 91
-----------کد لوگوي ما--------- ----- ------
----
Rss
طراح قالب
با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاري سال جديد در خصوص حمايت از توليد ملي و سرمايه ايراني و تاكيد اعضاي اين شورا مقرر شد؛ شوراي عالي انقلاب فرهنگي بويژه به لحاظ ابعاد فرهنگي در رابطه با فرمايش رهبر معظم انقلاب يك كار جدي را شروع كند.
ايرنا: دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي از آمادگي اين شورا براي استفاده از ظرفيت‌هاي نخبگاني و دانشگاهي كشور براي تحقق شعار امسال خبر داد و گفت: پايان‌نامه‌هاي دانشجويان تحصيلات تكميلي در اين زمينه توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورد حمايت و پشتيباني مادي و معنوي قرار خواهد گرفت.

شوراي عالي انقلاب فرهنگي؛ 'محمدرضا مخبر دزفولي' در جلسه 709 اين شورا كه ساعتي قبل به رياست 'علي لاريجاني' رييس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، همچنين از ادامه بررسي سند مهندسي فرهنگي كشور در جلسه امشب خبر داد.

وي با اشاره به طرح مسايل در سال جديد اظهار داشت: با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاري سال جديد در خصوص حمايت از توليد ملي و سرمايه ايراني و تاكيد اعضاي اين شورا مقرر شد؛ شوراي عالي انقلاب فرهنگي بويژه به لحاظ ابعاد فرهنگي در رابطه با فرمايش رهبر معظم انقلاب يك كار جدي را شروع كند.

مخبر دزفولي' افزود: ما در كشور توليدات متنوع و گوناگوني داريم كه استفاده از اين كالاها و توليدات نياز به ترويج و تبليغ مناسب دارد و اميدواريم با تبيين صحيح اين مهم يكي از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب براي سال جديد محقق شود.

وي ادامه داد: ترويج فرهنگ كار، جديت، تلاش و پشتكار براي رسيدن به خودكفايي كشور از ديگر نكات مهم مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است كه مورد توجه اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اولين جلسه سال جديد بود و قرار شد مطالعات در زمينه فرهنگسازي در جلسه آينده مورد بررسي قرار گيرد تا شوراي عالي انقلاب فرهنگي نقش قابل قبولي در تحقق شعار امسال داشته باشد.

* تصويب تشكيل موزه شخصيت‌هاي بزرگ اسلامي ايراني

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به گراميداشت ياد شهدا در اولين جلسه اين شورا در سال جديد گفت: نام و ياد شهيد اهل قلم شهيد سيد مرتضي آويني در جلسه مطرح شد و اميدوارهستيم نگرش و باورهاي اين بزرگان تبليغ و تقويت شود.

وي افزود: همچنين ياد شهيد صياد شيرازي نيز در اين جلسه توسط اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي گرامي داشته شد و در همين راستا يك بحث مهم در پاسداشت و معرفي شخصيت‌هاي تاثيرگذار اسلامي و ملي كه نقش اساسي در احيا و پيشرفت جامعه ما در گذشته و حال داشته اند با عنوان موزه شخصيت‌هاي بزرگ اسلامي ايراني مطرح شد.

وي اظهار داشت: اميدواريم اين موزه با پشتيباني كميته فرهنگ و تمدن اسلام و ايران شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه اجرايي و عملياتي شدن آن، حداقل در ابتدا به‌ صورت يك موزه ملي در تهران و در آينده در استان‌هاي ديگر راه‌اندازي شود.

* بررسي موضوعات مرتبط با تحولات جمعيتي

مخبر دزفولي افزود: موضوعات مرتبط با تحولات جمعيتي در كشور از ديگر موضوعات مورد بحث در جلسه امشب شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود و راهبردهاي معيني توسط كارگروه‌هاي تخصصي و مطالعاتي در اين خصوص پيشنهاد شد.

وي ادامه داد: مباحث سنگيني پيرامون تحولات جمعيتي كشور و نحوه تبليغ، ترويج و فرهنگ رشد كمي و كيفي جمعيت كشور و مقابله و جلوگيري از كاهش نرخ باروري در كشور مطرح شد.

وي تصريح كرد كه بر اساس مطالعات انجام شده و پيشنهادهاي صورت گرفته راهبردها و اقداماتي در ارتباط با آموزش و پرورش، آموزش عالي، رسانه‌هاي گوناگون جمعي بويژه صداوسيما و شرايطي كه در فرهنگسازي، نقش و تصميم‌سازي كه نهادهاي فرهنگي در اين زمينه مي‌توانند ايفا كنند و تدوين برنامه‌هاي آموزشي، پژوهشي توسط وزارت بهداشت به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد.

* وصول سند راهبردي نخبگان توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به دريافت و وصول سند راهبردي نخبگان كشور اظهار داشت: از چند سال قبل ساز و كارهايي در خصوص نخبگان در كشور طراحي شد كه از جمله آن مي‌توان به تاسيس بنياد ملي نخبگان اشاره كرد.

وي افزود: بر اساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب گام‌هاي بلندتر و موثرتري بايد در اين زمينه برداشته مي‌شد كه در اين راستا تدوين سند جامع مرتبط نخبگان از سال گذشته آغاز شد و شوراهاي تخصصي و كارگروه‌هاي مرتبط با موضوع كار مطالعاتي در اين زمينه را انجام دادند و نخبگان نيز مشاركت خوبي در اين كار داشتند.

مخبر دزفولي گفت: بعد از كارهاي متعدد كه توسط بنياد ملي نخبگان و كارگروه‌هاي تخصصي انجام شد سند راهبردي نخبگان در هفته‌هاي آينده در كنار تصويب سند مهندسي فرهنگي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به‌ تصويب خواهد رسيد.

دسته ها : توليد ملي
X