دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1037579
تعداد نوشته ها : 4306
تعداد نظرات : 4
 روايت 91
-----------کد لوگوي ما--------- ----- ------
----
Rss
طراح قالب
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه تقريبا اكثر مردم با ۲ مسئله گراني و اشتغال فرزندان مواجه هستند، راه حل اين معضل را توجه و اهتمام به توليد داخل خواند.
مهر: علي لاريجاني در ديدار نوروزي با كاركنان مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك سال جديد، با بيان اينكه امسال مجلس براي تصويب بودجه كار بسيار سختي را پيش رو دارد، افزود: قوه مقننه نقشي اساسي در ساماندهي مسائل كشور دارد كه اين خود وظيفه ما را سنگين تر مي‌كند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از يكسو رهبر معظم انقلاب هم در پيام نوروزي اين مطلب را فرمودند، هم در سخنراني مهم‌شان در آغاز سال در مشهد مقدس اين موضوع را تبيين كردند كه با توجه به مختصاتي كه ما در صحنه بين‌المللي و منطقه‌اي داريم و شرايط داخلي كشور مهمترين مسئله‌اي كه بايد همه افراد در قواي مختلف آن را دنبال كنند، سرمايه‌گذاري و رونق‌بخشي توليد داخلي كشور است.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه هر چه اين بُعد قوي‌تر باشد، مشكلاتي مانند اشتغال، معيشت و گراني كه ما امروز آنرا به‌عنوان تبعات وضع اقتصادي  مي‌دانيم  حل آن آسان‌تر مي‌شود، گفت: اين در حالي است كه با واردات كالا‌ها ، مشكلات توليد حل نخواهد شد و حتي مشكل اشتغال را نيز به تاخير مي‌اندازد.
 
لاريجاني افزود:نكته‌اي كه مقام معظم رهبري به‌عنوان استراتژي سال مشخص كردند بايد نكته بسيار مهم و كانوني براي همه قواي كشور باشد و در تصميم‌گيري‌هاي خود فضاي كسب و كار را تسهيل كنند تا زمينه اشتغال فراهم شود.
 
نماينده مردم قم در مجلس هشتم با بيان اينكه اين موضوع بار سنگيني را بر دوش همه بخش‌هاي كشور به‌خصوص قوه مقننه مي‌گذارد، يادآور شد: در درجه نخست بايد اين موضوع در بودجه امسال كه در كميسيون‌ها  آن را نهايي مي‌كنيم، بايد جزو مسائل اساسي و اصلي قرار گيرد تا شاهد شكوفايي هر چه بيشتر توليد باشيم.
 
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم، با تاكيد بر اينكه تقريبا اكثر مردم  با  ۲ مسئله گراني و اشتغال فرزندان مواجه هستند، راه حل اين معضل را توجه و اهتمام به توليد داخل خواند و ادامه داد: بايد به ظرفيت‌هاي توليد داخل كمك كنيم و اگر ركودي در صنعت يا بخش كشاورزي وجود دارد، اين ركود رفع شود و اين امر به كمك تسهيلات بانكي و ديگر راهكارها قابل حل است و مجلس شوراي اسلامي با تمام قوا آماده همكاري و حركت در اين راستا است.
 
وي با اشاره به قانون هدفمندي يارانه‌ها اظهار كرد: در اجراي اين قانون به غلط كمك به بخش‌هاي توليدي مورد غفلت واقع شده؛ كه يقينا بايد اصلاح شود.
 
رئيس دستگاه قانونگذاري كشور گفت: اگر اين موضوع در تمامي قوا  مورد توجه قرار گيرد مطمئنا اين مهم تحقق پيدا مي‌كند.
 
وي با تاكيد بر لزوم فعال بودن كميسيون‌هاي تخصصي در اين زمينه بيان كرد: از سوي ديگر مجلس هشتم ماه‌هاي آخر دوره خود را مي‌گذراند و بايد اين امر را در هر نقطه از مسير به دوره نهم واگذار كند، بنابراين موضوع بالا بردن توان داخلي كشور از نظر توليد و رونق بخشيدن به آن، مهم‌ترين مسئله مجلس نهم  از ابتداي كارخواهد بود تا با وسعت دادن به توان ملي در ارتقاي كشور و در نهايت اشتغال را رقم زنند.
 
لاريجاني با بيان اينكه براي حل اين مشكل راهي جز سرمايه‌گذاري در داخل و روان‌سازي در امر توليد وجود ندارد، افزود: اين امر يك موضوع كاملا اساسي و تخصصي است و هر كس در هر نقطه از كشور كه تاثيري در شرايط كشور دارد، تاييد مي‌كند كه اين موضوع مهمترين مسئله‌اي است كه مي‌تواند به فراخ كردن وضعيت معيشتي و اقتصادي  مردم كمك كند.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي توجه به توليد ملي را وظيفه‌اي ملي توصيف و تصريح كرد: اين رسالت هم براي قوه مجريه كه در اين زمينه جلودار است و هم قوه قضائيه و هم مقننه يك وظيفه مهم و ملي محسوب مي‌شود.
 
وي ادامه داد: از نظر ما بحث توليد ملي، بحثي كارشناسي و كاملا دقيق است و اگر  مجلس هشتم  در اين ۲ ماه به اين موضوع  بودجه سال ۹۱ اهتمام ورزد، بدون شك كار مهمي را در ماه‌هاي پاياني وظيفه خود، انجام  داده است.
 
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم اظهار اميدواري كرد كه مجلس نهم نيز با روحيه قوي‌تري اين موضوع را دنبال خواهد كرد كه البته لوازم تحقق اين امر نيز موضوع بسيار مهمي است كه بايد مورد واكاوي قرار گيرد.
 
وي يكي از ملزومات  افزايش توليد داخل و آباداني كشور را توجه تام به معيشت مردم و ايجاد وحدت در درون كشور عنوان كرد و گفت: هر چه فضاي كشور از نظر سياسي و اجتماعي هم‌گراتر باشد تمركز ذهني به موضوعات اصلي بيشتر خواهد بود.
 
لاريجاني تاكيد كرد:اگر مسائل و حواشي كه متاسفانه در اين سال‌هاي اخير در كشور كم نداشته‌ايم را از ذهن‌ها متفرق سازيم و فراموش شود، مطمئنا حركت  به‌سوي تعالي را آسان تر از قبل خواهد كرد.
 
به گفته رئيس مجلس هشتم اين هم‌گرايي بايد در سطوح مختلفي از جمله قوا، احزاب و جريان‌هاي سياسي و رسانه‌ها صورت گيرد تا با جايگزيني فضاي همدلي، مودت و صميميت بجاي اوقات‌تلخي‌ها و برخي بگومگوهايي كه مشخص نيست چه نفعي براي كشور دارد، مشكلات مرتفع گردد.
 
وي با بيان اينكه به جاي ايجاد سايش بين نيروها بايد به مودت و دوستي توجه كرد، گفت: در صورت انجام اين موضوع ، ذهن‌هاي متخصصان با فراغ بال به سوي مسئله اصلي كشور حركت خواهد كرد.
 
لاريجاني همچنين با اشاره به حساسيت‌ها و فشارهاي بين‌المللي نسبت به ايران تصريح كرد: برخي  رقابت‌هاي كور، حسادت‌ها در كشورهاي منطقه ساري و جاري شده كه به دليل انقلاب‌هاي صورت گرفته است و اين در حالي است كه  مسلمانان بايد يد واحده باشند و منافع كل را در نظر بگيرند .
 
نماينده مردم قم در مجلس هشتم بيان كرد: دريدگي كشورهاي قدرتمند نسبت به ايران كاملا مشخص است و گاهي فشارهايي را هم به مردم به صورت سازمان‌يافته و تك‌بُعدي وارد مي‌كنند كه كارساز نيست، اما در اين شرايط نبايد روحيه مشورت‌پذيري را در نظر نگرفت.
 
وي با بيان اينكه در شرايط فعلي نبايد با تجربه‌هايي كه معجوني از اشتباهات در آن است، جلو رويم، گفت: خسارت اين امر بي‌شك به ملت وارد خواهد شد، بنابراين بايد از همه ظرفيت‌هاي كارشناسي و متخصصان داخلي در همه زمينه‌ها استفاده كرد.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه نبايد با انجام آزمون و خطا اين دوره حساس را سپري كرد، افزود: بايد از تك‌بُعدي نگري در مسائل پرهيز كرد چون ظرفيت نخبگي در ايران بسيار بالا است و مانند بسياري از كشورهاي كوچك منطقه نيست كه از عقبه تاريخي قوي برخوردار نباشد.
 
رئيس قوه مقننه تصريح كرد: افراد فرهيخته در ايران زياد هستند و بايد با دعوت از آنان از فكرشان استفاده كرد تا كارها و تصميمات دقيق باشد، البته اين در تمامي قوا بايد سرلوحه باشد.
 
لاريجاني گفت: همدلي و مشورت در سطح پارلمان نيز وجود دارد  و كميسيون‌هاي مختلف، مركز پژوهش‌ها و نمايندگان مختلف نيز بايد براي دريافت نظرهاي متخصصان سينه‌اي فراخ داشته باشند و از آنها در تنظيم ضوابطي كه به نفع كشور است استفاده كنند.
 
رئيس مجلس هشتم همچنين يكي از آسيب‌هاي سال‌هاي اخير كشور را استفاده كم از سيل خروشان نخبگان دانست و افزود: بايد اين اشكال را رفع كرد تا كارها پخته‌تر و سنجيده‌تر صورت بگيرد.

دسته ها : توليد ملي
X